joi, 12 aprilie 2012

În pași de tango


Așteptam în fața blocului de 2 ore și țineam morțiș să nu renunț. Vroiam să mă încarc cu ură suficientă  astfel încât să-ți rup oasele de stârpitură. Eram un abject ud din cap până-n picioare. Mii de secvențe cu tine și altul de gât îmi rodeau nervii. Te loveam de fiecare dată cu bocancul peste dinți. Satisfacția era enormă deși spre final aveam o stare de bețiv mahmur, plină de regrete și migrene iar tu îți întipăreai un rânjet cu  gura plină de sânge. Celălalt era de obicei pipernicit, cu cămăși de 2 ori cât el, schilod și obrajii supți,fugind de fiecare dată. O dată era fratele meu , de câteva ori vecinul tău de la 4 și de 3 ori eram tot eu dar mai gras și mult schimbat. Cele 37 de apeluri mă susțineau și mai mult în planul meu diabolic,  culminând cu  loviturile capului tău de banca verde comunistă  până se golea viața din tine. Uneori te înjumătățeam cu o sabie lungă , neagră cu pietre de rubin șters, cărămiziu iar din tine ieșeau șerpi cu picioare de copil și sâni roșii. Șerpii se urcau pe mine, intrând pe sub haine, piele. Mii de molecule de endomorfină  îmi inundau scoarța cerebrală și așa înecată în ploaia rece.  AI apărut târziu, ploaia devenise lapoviță, trupul ardea de febră și eu eram acum dac pierdut prin păduri de stejar împreună cu o haită de lupi. Lupii erau cu tine acum. Tatăl tău te tutuia și ținea de mână. Îmi povesteai de multe ori cum vă părăsise de ani buni fugind cu o pocăită în State.  Dar când se întorsese?
 ***
  Monstrul realității mă scutură binișor, lăsându-mi  doar o voce subțire și câteva cuvinte pocite . Îngânam  vizibil timorat ceva de genul - Bună ziua! Domnule Mircea! . Era robust, mai înalt cu un cap decât mine și avea o privire rece de om simplu, tăcut și rezervat. Nu știai la ce să te aștepți. Era un dezmăț în mintea mea. Târziu realizai că prezența mea acolo era dubioasă și pentru  o fată de 19 ani și mai ales pentru tatăl ei. Am lăsat repede o minciună să-mi ușureze cumva soarta. Deși faza cu treceam prin zonă, la un prieten, ud leoarcă și roșu ca un ou de Paște nu prea ținea, măcar nu mă făcea să par nebun de tot. La insistențele lor am urcat sus la un pahar fierbinte de țuică și după găluștile de prune minunate, alături de Liri, pierdeam șirul cuvintelor din jur odată cu numărul păhărelelor. Când mă trezii , eram amorțit, mă dureau brațele și picioarele, acum înțelegând reumatismul bunicilor sau cel puțin așa credeam. Eram într-o cameră albă cu zeci de tablouri cu Maica Domnului și Iisus. La început îmi era total străină, apoi odată cu căpătarea echilibrului mi se părea ușor cunoscută dar o cunoaștere urâtă pe care mintea mea refuza să o identifice. Era camera doamnei Carmen de la parter, vecina . Îmi aducea un ceai urât mirositor ca și dinții ei rari, cariați și plini de tartru. Am avut un nod în gât atunci când îmi povestea cum fusesem adus de Liri mai mult târâș. Îmi inundau capul imagini în care eu o loveam apoi o târam de păr și o înjuram de maică-sa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu